16.10.2014 SAAKO TOIMEENTULOTUKEA HELPOLLA

Toimeentulotukea saa helpolla, jos on kaikki paperit, eli vuokralaskut, tiliotteet, sähkölasku, terveyden hoitokulut, hammaslääkärimaksut eli tulo- ja menotositteet. Tuloiksihan lasketaan kaikki tuet eli asumistuki ja tulot (palkka/työttömyystuki/sairauspäiväraha/ kelan maksamat etuudet).

Normi laskelma yksin eläjän perusosa on 480,20 €

No, itselläni on tuo kurja tilanne, että olen antanut tuloni välitystille, ja siitä on se hyöty itselleni, että kaikki ne menot joita pitää maksaa , maksetaan tililtäni, ja loput tuloutetaan minulle. Tähän tilanteeseen ajauduin viime vuonna, kun rahat vaan hävisi jonnekin ja ei ollut maksaa pankkiin lainaa ja vuokria. Silloin sain ehkäisevää toimeentulotukea, parin vuokran verran. Mutta, välitystililtä maksettiin pankin rästit, jotka sitten vähensivät, minun käyttörahojani.

Nyt kun ei ole mitään ihmeempiä muutoksia, niin tuloutus ja perustoimeentulon vaje tulee ihan mukavasti tilille. toinen heti , kun olen tehnyt hakemuksen YTK:lle, niin samalla viikolla, mutta toimeentulo tulee ensimmäisellä viikolla kuukaudessa.

Mitään avustavia toimeentulotukia en saa, koska kuten kirjoitin, se edes auttaa minua maksamaan pankin lainaa.

No 2 kpl kultturiseteleitä sain ja uimalippuja, koska ne edesauttavat minua jaksamaan arjessa.
Harkinnanvaraista voi saada harrastustoimintaa yms.

Ja aina jos tuntee, että ei saa asoitaan kuntoon, voi neuvoa pyytää sosiaaliasiamieheltä, hänet löytää yleensä suuremmista kunnista, laittaa vaikka sähköpostia, niin hän soittaa tai ehdottaa tapaamista ja alueet jakautuvat läänien mukaan, suurinpiirtein.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI