09.02.2015 JOS RIKAS NAINEN OISIN

Jos noin olisi, niin ulosotto  ei olisi vienyt päälle 200 € minun pienistä tuloistani.
Eli eilen laittelin liittoon hakemuksen taas kerran, ja tänään soittelivat sairaslomatodistuksen perään. Otin valokuva todistuksesta ja laitoin liitteenä sen liittoon. Pyysin soittamaan mulle kun päätös tehty.

Soittikin ja se on aina yhtä mukavaa kuultavaa, että sinulta menee kaikki perintään. Eli soittaja , odotas nyt minä katson vielä, ei tämä näin voi mennä. Johon minä, että ihan oikein katsot, osa menee ulosottoon ja loppuosa menee perusturvan välitystilille. Pikkasen päälle 700 € .

Välitystili on sen takia minulla, että en stressaisi niin paljon näiden raha-asioitteni takia. Tai stressisi tätä rahattomuutta ja  laskuja , mitä ne sillä muuksi muuttuu, ei mitään.

Omia virheitäni ja tyhmyyttäni minä tässä makselen ja yritän kituuttaa vielä muutaman vuoden , jos sitten helpottaisi, ja jäisi vaikka sukan varteen muutama lantti. Jos ei joku onnenpotku sattuisi.

11.02.2015 klo 10.15 minulla on aika sinne sosiaalityöntekijälle, tarkastetaan tätä minun tilannettani. Olen laittanut ylös mitä minun pitää muistaa sanoa, eli oikaisu siihen tammikuun laskelmaan , joka kuittautuu helmikuulle ja ehkä maaliskuulle. Odotan niin innolla mitä vastaa. Mikä on niitten veruke nyt.

Olet saanut, ja laittanut rahojasi taas ihan miten sattuu, no ei kuulu niille. Voi joskus repäistä ja käydä vaikka kahvilla kahvilassa. Pitää ottaa kokonaan aina kaikki rahat pois tililtä, ja käteisellä pelata.
Ehkä se olisikin  viisasta. Pienentäisi ehkä tuota palvelumaksua. Mene ja tiedä.

Se ulosotto lyhennys pitää kanssa selvitellä, että onko lyhentyneet velat otettu pois velkojan puolelta, vai ulosottomiehen puolesta.

Katsotaan nyt sitten miten käy.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI