28.5.2014 PALVELUMAKSUJA 7 € !!

Juu ihan oli seitsemän euron edestä palvelumaksuja, ja minä mietin että mistä moiset kertynyt.
Pankkiin, mars ! Ja selvityspyyntöä kassalla, no sinä olet kysynyt pankkiautomaatilla tapahtumia ja siitä tulee joka kerrasta maksu, paperikyselystä pari euroa ja ihan kun menet ja katsot saldon siitä alle euron ja niitä mulla sitten oli useampi.
Hei,  no totta mooses,  kun miten minä muuten näen onko mun tilille tullut rahaa ja voinko ostaa pankkikortilla. Noloa se on kaupan kassalla , että myyjä sanoo ettei ole katetta tilillä. Selitä siinä sitten, että luulin siellä olevan tämän verran.
No , sitten siellä pankissa, sanoi että kortin pidosta menee 3,50€ . Siihen , en voinut muuta sanoo kuin , että ei voi olla totta. melkein 20 markkaa vanhaa rahaa.
Tilin käytöstä meni kanssa joku maksu, mutta siinä vaiheessa olin jo niin poissa tolaltani , että sanoin, lopettavani koko tilin.
Mutta, en voisi, kun sinne tulee se välitystilin raha ja perusturvan vaje. Ja joudunhan mä käyttämään sitä, niitten puhelin/nettilaskujen maksuun, ja nyt vielä tämä yksi vanha lehtimaksu. Sitten se olisi selvä. Ei menisi, kuin puhelinlasku enää, voisi jäädä heinäkuulta jokunen euro omaankin elämiseen, ettei tarvis ihan kuivin suin olla, silleen ilman herkkuja: mansikoita ja uusia perunoita. Aina kesän ykköset.

Pankkivirkailija sanoi kyllä, että voisin pankkikortin lopettaa, tippuisi se 3,50€ pois palvelumaksuista.
Olen sitä miettinyt, ja kyllä taidan siihen sitten kääntyä. Paluuta vanhaan aikaan, kun pankkikortteja ei ollut.
Siirtyisin olemaan vaan   käteisen käyttäjä. Ja kun ei pankkikorttia olisi , joutuisi laskemaan joka sentin, ja nostamaan aina konttorista rahat. Kuinkahan sitä oppisi uudelleen, vanhoille tavoille. Se olisi kuulemma vielä ilmaista. Mutta kuinka kauan.

Sosiaalitoimistosta soittivat juuri, ja kysyivät papereita, ja sanoin, miten noi matkakulut sairaalaan, (myin kamun tavaroita, sain siitä pikkasen provikkaa matkoihin) pitää olla selvitys sairaalasta , että siellä on käyty, ja kuitit sitten heille. Kelan asumistukipäätös mukaan, olivat peräti 3 € nostaneet mun asumistukea.

Tässä taas oli pikkasen avautumista.
Kevyillä eväillä mennään Activiaa ja mustikoita ja porkkanakeittoa, ja näkkäriä.
Siitä on hyvä alkaa kesäkuu, ja alku viikosta tulee välitystililtä rahaa saan maksaa laskuja. Ja 10 € ruokaa.

Mukavaa kuun vaihetta.
Kesäkuu !

Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI