6.5.2014 VELKASANEERAUKSEEN......

Minun kohdallani se on pois suljettu mahdollisuus, koska minä olen ollut siinä jo kerran, ex-mieheni velkoja maksellen 5 vuotta putkeen, ensin siinäkin maksoin muutaman ajan ulosottoon.
Ja toista kertaa ihmisellä ei kuulemma ole mahdollisuutta siihen hakeutua, tai on mutta minun kohdallani ei se kriteeri tule täyttymään.

Makselen siis lainaani pankille 4 vuotta ja 3 kuukautta, yritän olla, tai siis olen ottamatta maksuvapaita kuukausia, koska lähimmäinen ja perikunta ovat lainassa takaamassa, tämä asia pitää hoitaa näin, ettei tule sukuriita ja välit menee poikki.

Takuusäätiön lainaakin olen jo kerran kysynyt, mutta summa meni ylitse, ja pankki ei antanut takuusäätiön takaamaa lainaa minulle, koska en ollut kykenevä maksamaan sitä takaisin.

Ja muuta laskut ja vipit saavat mennä ulosottoon ja ovat jo suureksi osaksi menneetkin. Mutta onneksi myös suoritan ulosottoon ansiosidonnaisesta päivärahasta 1/3 osaa, eli on suoritusta jo 9000 € ja koko ajan kun suoritan vähenee summa, tai pysyy ainakin kohtuuden rajoissa.

Onhan tämä kituuttaminen ihan syvältä, ja harmittaahan se ettei voi matkustella kotimaassa (ikinä en ole vielä Tallinnaa pidemmällä käynyt tai Ruotsissa) , tapaamassa ystäviä, tai voin, mutta se vie ruokarahoista sitten osuuden ja mielummin näin kuin kadulla ja asunnottomana, pari kertaa niitä uhkauksia on tullut elämäni aikana, mutta aina jostain useimmiten perusturvasta apu tullut. Mutta nyt saa sekin jäädä.

Kyllä 50 naisen pitää tajuta, elää kuten muittenkin, rahatilanne hallinnassa ja elämän valttikortit kourassa.
Kovaa koulua käyn, ja kyllä uskon että päivä tulee , kun saan hengähtää , olen voittanut.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI