25.05.2014 MITÄS NE JOIDEN TULOT JÄÄVÄT ALLE 1300 € ?

Niin, miten minä ja muutamat muut jotka jäävät alle 1300€ kuukausi tulojen.
Mennään sosiaalihuoltoon.
Tehdään lisää töitä, jotta voidaan elää menojen mukaan.
Tai jättäydytään siihen Suomessa niin tuttuun köyhyyteen.

Eli viikonloppu meni siskoni kesämökillä, hän tarjoili ruuvan ja juomat, koska yllättäen minulla ei ollutkaan jääkaapissa mitään mitä olisin ottanut evääksi mökkireissulle.

Taas tälläinen jakso elämässä, yrittää kituuttaa ennen alku kuun saamia rahoja, sosiaalitoimistosta ja välitystilin ylijäämiä. Eli nyt tässä tulevassa kesäkuussa olisi saatavia peräti 200 € ja rapiat päälle. Juu aivan valtavan suuri summa ! Jes, mitä teen , no maksan puhelinlaskun, jossa muutamat huomautukset , summa kivunnut 70 €, juu on halpa liittymä, mutta nuo maksumuistutukset 5 € parista laskusta kerryttää tuota summaa.
Ja se yksi lehtimaksu 40 €. Eli jää noin 90 € , pakastinta täyteen ja yritän löytää jostain halppis kengät kesäksi ja uudet  biksut.

Ei aina voi vaan ajatella, että pitää tulla toimeen tuolla summalla.
Niin, helppoa se olisi, mutta tarvittavia asioita on ja niitten hankkimiseen minun pitää säästää.
Niin mistä, no tuosta 200 € .

Minä olen välillä niin totaalisen väsynyt tuohon puljaamiseen, mistä ottaa ja mistä säästää, että saat jonkun asian , jonka tarviit. Onneksi, asiat on järjestyneet, kyllä minä , pärjään, pienelläkin .
Todistettuhan se on kun tätä Blogiani vielä kirjoitan.

Mukavaa alkavaa viikkoa. Pikkasen säiden myötä takapakkia, mutta sitten taas nousuun :)

Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI