16.5.2014 PERJANTAITA ELETÄÄN !

Juu, tämäkin viikko ollut sellaista säheltämistä kuin vaan voi olla. Soitellut perusturvaan puuttuvia rahojaan, tai oikeammin yritin selvitää mitä mulle loppupelissä kuuluu. Ja selvyys tuli ja sisäistin nyt sitten sen tiedon.
Voiko elämä olla niin sekaisin , että joutuu asiaa kertaamaan monta kertaa, kyllä voi.

Eli vielä tässä kuussa , toukokuussa, mulle ei tule muuta kuin se satanen, ja sitten ne avustukset , eli ruokaseteli viime viikolla ja se 24 €. Sillä mun pärjättävä tämä kuukausi loppuun, mutta onneksi noita hyväntekijöitä riittää mun elämässäni. Ihan yllättäin tänään sain naapurin rouvalta ruokakassin !
Ja seurakunnassa olin kanssa palaveeraamassa ja sieltäkin avustusta. Ja olihan mulla onni saada myös postista taas pieni avustus loppukuulle. Kiitos, olen tosi onnekas ollut , siitä että apua saa joka apua pyytää ja tarvii.

Tietty mietin myös niitä jotka eivät ole yhtä onnekkaita, mutta tämä on mun keino selviytyä, ja joka kerta minä kiitän , kun apua saan. Ja yritänhän minä itsekkin , autan vanhuksia, ja tarjottiin toistakin hommaa, mikä olisi vaan hyväntekeväisyyttä, mutta saisin siitä varmasti jotakin, itsekkin, enkä tarkoita rahaa vaan kokemusta, oppia ja iloakin ehkä.
Niinhän se sanonta menee hyvä antaa vähästäänkin , paha ei paljostaankaan.

Kesäkuussa siis saan 104 € toimeentulotukea ja 100 € välitystilin ylijäämää. Sillä sitten pitää elää, ja elänkin.
Vaikkakin ensimmäisestä maksan sen lehtilaskun ja toisesta puhelinlaskun, jää 100 € / 20€ viikko.
Toivotaan,  että ei sataisi, kun en vieläkään ole saanut hommattua niitä saappaita. Ja kesällähän voi kävellä paljain varpain. Hyvää terapiaa varpaille ja jaloille.

Mä olen yrittänyt säästeliäästi ostella ettei kaikki mene kerralla, ja onneksi mulla on noi pakastimet.
Sinne voin leipoa pulla yms. Jos tarve vaatii, ja terapiaahan se mulle on, tykkään leipomisesta.

Ja jos joku tarvii neuvoja, sen verran vanha konkari tässä sopassa olen , että mielelläni neuvon.
Joskus sellainen ihminen , joka on tarponut tämän rumban itse, osaa neuvoa ehkä heellemmin , kuin asiantuntijat. Rohkeasti.

Mutta, lukijoilleni toivottelen, kauniita päiviä ja aurinkoa .


Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI