25.11.2014 TERAPIA KIRJOITUS

Että nyt ottaa päähän.
Soittelin aamulla, siitä minun tuloutuksesta perusturvasta, viime kuukausina mennyt todella hienosti, ja tuloutettava osa on ollut siinä 200 €. Sillä summalla olen sitten lyhetänyt puhelinlaskua ja muista maksuja, joista uusin on tähän asuntoon saamani kaihtimet, luotti asennusmies minuun ja sain vähittäismaksulla, joka kuukausi pikku summa.

Muutaman kuukauden kestäisi vielä, ja pyysinkin sitten siihen apua, ei onnistunut.
Ei myöskään onnistunut imuriin ja vatkaimeen täydentävä toimeentulotuki, koska perusosaan kuuluu harja ja rikkalapio, hei haloo eletään 2014 ! Kuinka monella ei ole imuria ? Varmasti menee niin, että yhä useammalla on imuri, mikroaaltouuni (minulla ei), vatkain ja jopa kahvinkeitin, puhumattakaan vedenkeittimestä (minulla ei) tai astianpesukoneesta tai pyykkikoneesta, minulla ei kumpaakaan.. Nykyisinhän mennään yhä enemmän ja enemmän koneistuneempaan suuntaan, eikä pois siitä.

Eli perusturvasta tuloutettavaa 80,80e, siitä kun maksan puhelimaksun 40€ ja  30€  niin mitä jää....
Ja toimeentulotukea tulee ensi viikolla, mutta eiköhän sekin ole jollain tapaa pienennetty, kun laittelin sinne lääke laskuja 100€, periaatteessa olisi ihan tosiaankin toimeentulotukeen sisältyviä menoja.
Mutta nyt kun, tullut kaikki negatiiviset asiat, joka puolelta , ei oikein usko, että tämä asia menisi ihan tästä vaan läpi.

Taas laittelin apu pyynnön yhteen ryhmään, ei voi olla totta että yksinäinen nainen ei saisi apua mistään, no onhan minullakin perhe, mutta ei vaan asu minun kanssa, poikani ja hänen pojanpoika(huostaanotettu)kova kohtaloinen. Näistä olenkohan kirjoittanut, en varmaan, antavat voimaa olla vahva näissä muissa asioissa, varsinkin tuo pieni mies, olen ylpeä mummi. Mutta, heillekin Joulun odotus on iloinen asia, olisi minullekin jos jotenkin pystyisin auttamaan, antamaan heille Joulun ikimuistettavan. Pikkumiestä tuskin saan tavat, mutta hänen aikansa minun kanssa muutenkin kortilla, vaan 4 viikon välein 2 h, äiti ei kuulemma luota minuun, toisin kuin sijaisperhe. Tämäkin asia kuormittaa.

Ehkä luottaminen edistyisi, kun huomaisi, miten hyvin olen tätäkin tai velkaasiaani hoitanut, no toisaalta, kun on antanut mennä kaikki ulosottoon osoittaa välinpitämättömyyttä, mutta ei sen välttämättä luottamukseen vaikuta, tai ei vaikuta tässä tilanteessa. Minuun voi luottaa, pidän sanani.

Ja laskuja hoidan , kuten kuuluu, ja sen pidän kunnia asiana. Ilmoitan maksunsaajalle, jos en pysty hoitamaan, niin anon maksuaikaa.

Kuten , joudun nyttenkin anomaan, kun tulotus noin pieni.
Mutta, tämäkin on oppimispaikka, ei pidä luulla muuta kuin mitä tosiasiat ovat. Kuvitella olevansa rikkaampi kuin on, takapakkia tulee, ja se onkin sitten tällainen maata kaatava kokemus. Kuten tänään.

Ehkä olen vaan niin herkillä, varsinkin näitten raha-asioitten kanssa.
Kuitenkin uskon, että ne järjestyvät, ja oppisin olemaan kantamatta niistä niin kamalan suurta huolta,
toisaalta se kasvattaa luonnetta ja selviän kyllä siitä, pikku hiljalleen oppien jotain uutta ja eheyttävää.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI