18.11.2014 USKOMATON JUTTU

USKOMATON JUTTU.

Kela eli Kansaneläkelaitos ei anna riittävästi tietoa asiakkailleen. Kun kyseessä on sairaspäiväraha ja sen maksaminen ja maksun perusteet tai hylkääminen. Tästä asiasta ole tapellut nyt muutaman päivän,             14. - 18.11. Niin risoo, että pakko avautua tänne.

Siis ole sairaslomalla ollut vuoden 2012 maaliskuusta ihan tähän päivään ja edelleen 31.1.2015 saakka.
Sain sairauspäivärahaa ja se loppui 2013 ja sen jälkeen kuntoutusrahaa, ja nytten olen saanut YTK:lta ansiosidonnaistapäivärahaa 384/500.

Olen valittanut eläkepäätöksestäni ja se mennyt nytten Työeläkelaitoksen muutoksenhakulautakuntaan, sinne olen toimittanut selvityksen, selvityksen selvennyksen ja kaikki lääkärien B-lausunnot. Ja kun ne toimitetaan viedään ne KELA:aan ja ne lähettää eteenpäin , mutta   ne   KIRJATAAN aina lääkärinlausunnon  myötä sairauspäivärahaa.
 B-lausunto menee -> sairauspäiväraha hakemus, ja kun niitä lääkärinlausuntoja on mennyt  25/3, 10/4, 12/6, 29/8 ja 14/11 vuoden aikana, niin joka kerta tullut hylky.
Aina alkaa se vuoden odotteluaika uudelleen, kun toimittaa tietämättään lausuntoja ja luulee olevansa oikeassa.
Tänä vuonna tuli mahdollisuus siihen , että sitä sairauspäivärahaa saisin, mutta nyt nämä , tietämättömät asiat sulkevat sen pois minulta.

KAS, KELA EI OLE NEUVONUT MINUA, JA VARMAAN MUITAKAAN, ETTÄ KUN HAET MINUN TAPAUKSESSANI, UUTTA SAIRAUSPÄIVÄRAHAA, MENEMÄTTÄ TÖIHIN, MUTTA KUITENKIN SAIRASLOMALLA YHTÄ JAKSOISESTI 2012-2014 , NIIN JOS SIELLÄ YKSIKIN SAMA SAIRAUS KUIN AIKAISEMMISSA HAKEMUKSISSA, TULEE HYLKY.

JA TOINEN ASIA, ETTÄ UUTTA LÄÄKÄRINLAUSUNTOA EI KANNATA VIEDÄ, JOS PITKÄAIKAINEN SAIRAUSLOMA, KOSKA VUODEN KARENSSI ALKAA UUDELLEEN SIITÄ UUDESTA LÄÄKÄRINLAUSUNNOSTA.

Tänään en vienyt sairaslomatodistusta, koska sillä ei ole mitään virkaa Kelalle.

Minulla valkeni nämä asiat, kun virkailija soitti ja kertoi asioista. Missään Kelan papereissa ei mainita näitä kyseisiä asioita. Hylkyyn tulee vaan ilmoitus, että sairaspäivärahaa ei makseta, pykälien mukaan.
Mutta pykälissäkään ei näitä mainita, vaan ne ovat käsittelijöiden tiedossa, ja ne kerrotaan , kun asiakas haluaa tietää, kuten minä, miksi ei saa sairauspäivärahaa, vaikka niin itse olettaa.

Ja kysyinkin, että onko näistä asioista koskaan valitettu, ei ole, eli me asiakkaat  tyydytään päätökseen.

Mutta kysyvä ei tieltä eksy.
Ja aina voi koittaa muuttaa asioita, ja kannattaa ottaa selvää.
Ja minä myös valitan tästä asiasta, kyllä niin on minun mielestä vedätetty.
Ja, kun näitä asioita ei ole missään tiedossa yleisesti, meille asiakkaille.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI