28.09.2015 EPÄOIKEUDENMUKAISUUS

Epäoikeudenmukaisuus, sitä kokenut tänään, kun pyysin perusturvaa, en omasta kaupungista vaan toisesta, jonka asiakkaita olen myös.
Maksusitoumus koski  sukulaiseni lapselle  rattaita. Mummulaan.
He voisivat avittaa 50 € , eli kulut ja osa rattaisiin.
Olin katsonut netistä Brion Pony-rattaita, jotka maksoivat 70 € .
Ei he eivät voi avittaa tuon vertaa edes.
Onko kunnilla niin kovin tiukat kriteerit kenelle antavat ja kenelle eivät.
Olen kuitenkin, sen verran tiukoilla, etten pysty edes tuota puolta maksamaan itse.
Kyllä , uskon että perusturvasta myönnetään rahaa vähäpätöisempiinkin hankintoihin.

Ollako ilman vai mitä.
Olen kuullut, että perusturvasta maksetaan  sänkyjä, turvaistuimia yms. lapsiperheille. Ja vaatehankintoihin maksusitoumuksia, ei ihan halpoihin lastenvaateliikkeisiin eikä lastentarvikeliikkeisiin. Miten tässä toimisi, että edes saisi, sen mitä tarvitsee. Kyllä vielä 2 vee tarvitsee rattaat. Ei jaksa kovin pitkiä lenkkejä kävellä, tai jaksaa, mutta aikaa kuluu kaksin kertainen määrä.
Eikö mummulat ole samassa asemassa.

Kirppiksiltä olen mummulaan ostanut vaihtovaatteita ja vaippoja , pienistä tuloistani.
Pottaa, syöttötuolia olen huhuillut FB:n kirppiksillä, ja onnistunut hankkimaan.
Sukulaisen ystävältä olen saanut vaihtovaatteita ja kenkiä pikkuselle, saappaat ja kuomat 23-24 kokoa ja vaatteita 98-110 cm.
Onni on ollut , että heillä on pikkasen isompia lapsia, kuin tämä mummun kultakimpale.

Mutta tämän yhteenvetona, eikö mitään saa , vaan pyytämällä tarviiko aina tapella ja kertoa esimerkkejä, mitä on kuullut ja saanut tietoon, eri kaupungin perusturvasta.
Sekään ei kyllä tehoa, jos on kyse sellaisesta, mitä he eivät koe tarpeelliseksi.
Tervetuloa katsomaan ja elämää minun kotonani, eivät varmasti viihtyisi, kuin tunnin pari.
Enkä keittäisi heille edes kahvia.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI