31.1.2014 ANNETAAN, MUTTA KELLE ANNETAAN JA MILLÄ PERUSTEELLA. TAMMIKUUN PÄIVITYS !


Minä itse olen ollut Meidän kaupungin perusturvan asiakas, ja en kyllä ole tuollaisia summia saanut.
Ja joudun toimittamaan joka kuukausi : tiliotteet, laskut, YTK:tosite päiväraha maksusta, lääkelaskut.
Eivät huomioi mitään muita menoja, kuin vuokran , sähkölaskun, lääkärimaksut ja lääkelaskut. Ulosoton huomioivat  osittain menoksi, mutta koskaan en ole saanut sitä 180 € mikä menee ulosottoon. Harmittaa tottakait, kun kuulemma pitäisi tulla suoraan sama summa tilille. Eroja näköjään on.
Olen pyytänyt armahdusta, muutamia kertoja, mutta niistä ei ole vielä tullut päätöksiä.  Mutta, jos tulee kielteinen, niin vetoa kyllä eteenpäin. Ja käytän kaiken voimani asian oikeudenmukaiseen päätökseen saakka.

Saanhan srk:lta ruoka-apua, mutta  muuten en kyllä selviäisikään. Kaikki tuloni menee ulosottoon, laskuihin ja takauslainaan. Viimeksi jäi muistaakseni 20 €.

Kyllä mulle kelpaisi apukin, eikä tarvitsisi mulle tulla voisin ihan hyvin antaa tilinumeron ja laskun  maksuun.
Sosiaalitoimistohan, ei anna mulle muuta kuin sen rahan minkä olen lääkkeistä maksanut. Ja se menee yleensä seuraavan kuukauden lääkkeisiin.

Mutta, apua onneksi varmaan saan mun lääkäriltä tai joltain, saa kirjoittaa lausunnon, mistä selviää nykyinen terveyden tila. Ja miettiköön sitten, tarviinko jotain apua.

Sain täältäkin kautta apua, vaikka en sitä pyytänyt. Hyviä ihmisiä on olemassa, ja valmiita auttamaan.
Kiitos, todella paljon sinulle. Tuli niin tarpeeseen.

Facebookissa yksi nainen pyyteli 5000 € lainaksi, en tiedä mihin, johonkin  tarpeelliseen toivottavaksi.
Mutta, kun ajattelee, mihin kaikkeen ihminen tarvitsee loppupelissä rahaa, sekin vaihtelee suuresti. Keille raha on elämän tärkein asia, keille se on välttämätön paha.  Itse yritän olla tuossa ryhmässä välttämätön paha rahan suhteen. Pyytämällä saa, ja antaja on iloinen saadessaan auttaa, tietty sekin riippuu, mutta minä uskon siihen, että aina ei asiat ole niin yksi yhteen. Jos autat jotain ja annat omistasi, myös toinen toimii samanlailla, hyvä laitetaan kiertoon.

Laskuista sen verran, ulosotossa alkaa olemaan jo aikaisen lailla. Ja odotan kovasti sitä hetkeä kun, saan maksettua takaamani lainan ja voin hakea tuohon ulosottojuttuuni apua. Nythän siihen ei ole mahdollisuuksia. Maksetaan vaan ulosottoon " kuollutta lehmää ". Vuokra taas pikkasen rästissä, mutta olen sopinut siitä maksut, ja puhelimesta/netistä kanssa maksusoppari, ja veroista kanssa pitäisi tehdä soppari.  Eli kolme seuraavaa kuukautta, menee ihan 0 € budjetilla .

Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI