07.10.2015 POISTETAAN

Juurikin näin poistetaan ryhmästä, kun vaadin selitystä, miksi minulle ei ole soitettu, vaikka luvattiin ja annettiin ymmärtää, että auttavat minua .
Pyysin talvihaalaria pienelle miehelle, itselleni talvikenkiä, rattaita pikkumiehelle, ja jos jostain joku vanha tietokone tai läppäri. Kuivamuonia, jauhoja , sokeria yms.  jotta voisin tehdä terapialeivonnaisia.

Ei tullut puhelin soittoa eikä muutakaan yhteydenottoa.
Luin viimeeksi eilen kuinka tässä ryhmässä autetaan moniongelmaisia ihmisiä, perheitä, yksi asuvia yms.
Miksi minua ei katsottu avun tarpeen piiriin ?
Onko ylläpitäjillä omat kriteerit?
Ja kuinka tässä ryhmässä apua jaetaan, onko rahanpyyntii luvat, onko apua saaneet antaneet luvat kuvata ja laittaa kuvia  nettiin.
Varmasti osa onkin, mutta onhan tässä sekin puoli, että näytetään avunsaajat ja kuinka heidän elämänsä tulee onneliseksi avustuksesta.
He ovat luvanneet auttaa kokonaisvaltaisesti, juu varmasti  sellaisia , jotka he katsovat avuntarpeen piiriin kuuluviksi.
Lääkkeitä, lääkärissäkäyntejä yms hoitoja. kuuluvat ryhmän apujen piiriin.
Musta mistä ryhmä saada rahat kyseisiin asioihin. Lahjoituksia. Ehkä.

Saahan noista erilaisista itkutarinoista erilaisia, ihmisten tunteisiin vetoavia.
Varmasti osa onkin ihan totta .
Rahan keruu tapahtuu, ns."marjatilille", sieltä lahjoitetaan tuloja.

Minun pyytämät asiat olivat verrattain vähäisiä, kun vertaa toisiin avunsaajiin.

Mistään muusta ryhmästä ei ole näin törkeästi potkittu pihalle.

Apua hakevalle, voi olla tosi raadollista joutua lannistetuksi. Selittämättä, miksi näin kävi.
Somen maailma voi olla todella raaka.

Kukaan ihminen , joka todella tarvitsee apua ei turhaan laita hakemusta, jotta saisi edes pikkasen apua.
Tässä ryhmässä, minua pyydettiin laittamaan tarvittavat avun tarpeet, laitoin, ja kun katsoin toisten avunsaajien listoja, nythän en niitä näe,  oli aivan toista luokkaa kuin minun 4-6 asian lista.
Minulle olisi riittänyt viesti, emme voi sinua auttaa.
Mutta, kun luvattiin ensin, että autetaan, niin ihmetyttää toiminta.

Ja olen saanut jo rattaat, perusturva auttoi lopulta, kun ensin maksoin itse, he leppyivät.
Nyt on ihanat Brion Ponyt pikkuiselle.
Pikku hiljalleen puhelinlaskukin tulee hoidettua, ja myöskin omat tarvikkeet.
Ruuastahan se on poissa, mutta onhan sitten lämmintä jaloissa.

Kuinka monta muuta on potkittu pois, kun vaativat selitystä.
Todella outoa toimintaa.

Tulee itselle ainakin tämän kokemuksen jälkeen iso kynnys hakea mistään ryhmästä, esimerkiksi apua jouluksi, jouluruokiin saati joululahjoihin.
Mutta hakemuksia, laitanko, vai tyydynkö vaan siihen, että kyllä minä selviän tästä, kun olen tähänkin asti selvinnyt.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI