17.05.2020 JOSKUS KAUAN SITTEN, ERILAISIA TAPOJA RAHOITTAA ELÄMÄÄ, KUN VERTAA TÄHÄN HETKEEN

Taskuraha
Credit
Vipsteri
Suomivippi
Ferratum
Ege
Svea
Orp
Big Bank
Blue Finance
Takuulaina
Nanolaina
Vivus
Nets/VISA
Halens
Time Finans
Ok Money
Risicum
Lainasto
Lainacom
Euroloan
Tromvelt
Everyday
Suomen Viestilaina
Klarna
Ellos
I Kanno
Finaref
Ellos-tili
M-Aurora
NDN 
 Näistä suurin osa perintäfirmojen kautta ulosottoon.
Perintäfirmat :


OK PERINTÄ OY    INTRUM OY     ALEKTUM PERINTÄ OY        LOWELL SUOMI OY      PRA SUOMI OY
                       GOTHIA OY     SVEA PERINTÄ OY       KTI LAKI JA PERINTÄ OY                                                                                 IKASSA FINLAND OY                                                                       NANOLAINA OY


Tuloni tuohon aikaan oli n 1000 € kuukaudessa. Nyt melkein puolet vähempi 579,96 € ja perustoimeentulotukea 116,57 € (menee suoraan vuokranantajalle)
Maksoin tilistä jopa 10 kappaletta noita osamaksuja, ihan kamalaa ajatella tuota aikaa.
Pidin talousvihkoa, muuten olisin ollut ihan hukassa. Siitä näki, miten rahaa tuli ja miten hienosti ne myös on kului. Näin jälkiviisaana.
Mutta, aina hyvä muistuttaa, että tilanteeni on ollut joskus vielä vaikeampi, kuin nyt.
Nyt ei ole lainoja, mutta pelkkä eläminen on kallista tai miten sen nyt ottaa.
Pienelläkin pärjää.
Onneksi olen osannut lopettaa tuon elämäntavan tai pakosta kävi, kun lainaa ei enää mistään saanut.
Terveys meni, kun arjen pyörittäminen kävi työlääksi.
Mietti seuraavaa lainaa, millä kuittaa erääntynyt edellinen laina.
Kierre oli valmis.

Tuli hypättyä linja-autoon ja Helsinkiin shoppailee.
Huonekaluja hankin myös uusia.
Ainut mikä minulla siitä ajasta on sänky.
Rikas aika, kuten sitä nimitän, muu omaisuus hukattu tai myyty kirpputoreilla, että sain rahaa ruokaan.
Sohva joka minulla on, olen hankkinut ystävältäni, tein siivouksia ja pesin ikkunoita suorittaakseni sohvan hankinnan.

Ja jos jotain pientä olen asuntoon hankkinut uutena, on osoite ollut Ikea.
Hankinnat on pois aina ruokarahoista.
Leipäjonoon, joo myönnettävä on, en ole mennyt.
Koska en koe olevani vielä niin köyhä, aina olen kuitenkin saanut kuukauden elettyä.
Vielä köyhempiä, ja enemmän apua tarvitsevia on paljon.
Ja naaman näyttäminen siellä, pienessä kaupungissa on leima otsaan. Häpeä. Minulle.
Vielä varmaan, jos tilanteeni heikkenee joudun turvaamaan sinne.
Toivon työllistyväni, kun saan terveyteni ensin kuntoon.
 Rikas rahattakin.

Nykyisin kanssa, jos tarvitsen jotain, niin säästän tai ostan ja mietin sitten, mistä ruokarahat.
Mutta, kyllä aina jotenkin olen selvinnyt.
Netti kirpputoreilta saa kahvipaketilla vaikka mitä.
Sen olen yrittänyt opetella, ettei kaikkea tarvitse aina heti tänne nyt saada.
Vaikka mukavaahan se olisi.
Ja olen osannut pyytää apua perustoimeentulotuesta.
Muuten olen selvinnyt, hyvällä tuurilla .



Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI