23.11.2015 PELOISSANI MENIN JA MAKSOIN......

Peloissani menin ja maksoin 17.11.2015 eräpäivällä olevat 3 laskua Saunalahden laskujen maksussa.
Naputtelin taivaan tuuliin 165 € !

Rahaa siis jäi loppu kuukaudeksi 20 € ruokaan ja tietty,  kun on kuun loppu käsillä niin tuo WC-paperi ja muut kuukauden pesupulverit yms loppu.
Nyt sitten mietin, että kumpi ensin ruoka vai WC-paperi. Halvemmaksi tulisi ostaa iso paketti kyseistä hyödykettä, josta löytyy nykyisin jos jonkilaisia pehmeää, samettista, hajullista, luonnon ystävän yms.
No, tietysti osta ruokaa, ja sitten vasta ensi viikolla sen isomman paketin WC-paperia, kun tulee toimeentulotuki, sinnittelen tuolla 2 rullalla viikon.

Syy miksi tätä kirjoitan on tuo minun ensin kirjoittamani Saunalahden laskut.
Olin sopinut heidän kanssaan maksusopimuksen, jonka eriä oli tässä ja joulukuussa sekä tammikuussa,
mutta kas minä pelko takapuolessa, menin ja maksoin ne kaikki kerralla, kun näytti 17.11.2015 eräpäivää. Pelkäsin , että menee puhelin kiinni.

No, sitten soitin seuraavana päivänä ja kysyin, että miksi se herjasi minulle 17.11.2015.
Asiakaspalvelija sanoi, ei sinun olisi tarvinnut  siitä välittää kun sinulla on se maksusopimus.
Sanoin, että minä maksoin ne pois, kun pelkäsin puhelimen kiinni menemistä.
Sinullahan oli maksusopimus, onko sinulla jotain tästä asiasta epäselvää.
Niin, se päivämäärä.
Se oli niiden alkuperäisten laskujen päivämäärä.
Voi pyhä jysäys, multa meinasi mennä taju.

Miten voi ihminen mennä sekaisin jostain päivämäärästä.
Joka oli muutama päivä sitten.
Koska, aiemmin oli , joskus käynyt niin.

Ihmisen peloilla ja vanhoilla muistoilla voi olla erittäin pelottava vaikutus, paniikki.
Tekee asioita joita ruokkii vanhat muistot.
Ja tekemäsi mielestäsi  oikeat asiat ovat sitten loppu pelissä tehty väärin.
kuten minulle kävi.
Minä kärvistelen nyt sitten sen 20 € turvin. Joulukuun ensimmäiseen päivään saakka.
Hyvin menee, omasta typerästä teosta huolimatta.


Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI