12.2.2014. EI ARMOA

En siis saanut armoa siihen osamaksusopimukseeni Intrumin kanssa, jossa lyhennä osamaksulla (3 kpl)
215 € , vuokrarästejäni.  Ensin laitoin anelevan, että jos voisitte armollisesti pienentää eriä.
Tuli tiukka vastaus : Maksusopimukseesi ei tehdä muutoksia. Ole hyvä ja maksa sovittu summa eräpäivänä.

Sitten laitoin , että voisitteko sanoa miksi, ette anna maksuaikaa pidemmäksi, tulenko teiltä pyytämään sitten ruokarahaa, kun sitä ei nyt jää yhtään minulle. Vastaus: Olkaa hyvä ja maksakaa sovitun suunnitelman mukaan erääntyvät erät.

Ja mua ei voi ainakaan sinnikyydestä syyttää. Luuri käteen ja soitin, että ettekö voisi mitenkään pienentää eriä, olen kysynyt niitä jo sähköpostilla. Vastaus: Asialle ei voi tehdä mitään. En pysty maksaa 12.2. tätä laskua. Tiukka kysymys, tosi kylmästi: Milloin voit maksaa? Vastasin että huomenna.  Johon he ilmoittivat:
Maksa erääntyvä erä ja täysi vuokrasi. 350,69 + 215 !!! Mun tuloista jotka ulosoton jälkeen 714 €

Voisin kirota, räyhätä ja riehua niin sylettää. Mutta itsehän olen taas tähänkin tilanteeseen itseni ajanut .
Soitin vielä puhelun Vuokranantajalle ja sieltä tulikin vastaus: He ovat määränneet Intrumille , että neljä erää enintään lyhennys, että asiakas tietää olla tekemättä toisten tälläistä. Juu, juu, juu.... sielläkin tosi kylmän tuntuinen ääni. Puhelun aikana varmaan 5 kertaa sanoi, toitotti, heidän saatava vuokransa.

Tätä mä en ymmärrä, kun asiakas kumminkin maksaa sen , jos muutaman kuukauden maksaisi pienempää summaa, meinaan taas menee persiilleen mun talous tästäkin. Viime kerrasta onkin aikaa, kun maksoin ne lehtimaksut ja myöhästymismaksut. Jos pikkasen olisi joustoa, ei tälläisiä tulisi mullekkaan.

En yhtään ihmettele jos ihmiset luovuttavat, on tää niin himputin voimia vievää hommaa.
Nyt mietin mistä saan taas noihin terveyskeskusmaksuihin rahaa, kun ne on jo perusturvassa katsottu tälle kuulle, ja niistä joudun nyt lainaamaan tälle kuulle.

No neljän vuoden kuluttua, toivottajasti jaksan ja olen elossa , helpottaa. Kun se pankkilaina on maksettu.

Ei kellään olisi mitään vippaskonstia.

Kirjoittakaa : s.p.s.peltola@gmail.com

Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI