20.2.2014 EN JAKSA ..... PÄÄ EI KESTÄ...

Tämä tapahtui 18.2.2014 klo 8.00 neuvottelussa sosiaalitoimistossa. Mä en jaksa hoitaa tätä talousrumbaa.
Menin puhumaan niitten avustuksista mulle, en nyt tiennyt mitä oli tämä kutsu tänne, mutta sosiaalitoimiston työntekijä soitti mulle viime viikon perjantaina, ja sanoit ettei muutoskirjettäni haluttaisi lautakunnalle, koska siitä ei voi olla vastaavaa hyötyä, saisinko avustusta. Vaan hän oli varannut ajan sosiaalityöntekijälleni ja nyt sitten olin hänen juttusillaan. Hänkin neuvoi minua jatkossa olemaan yhteydessä häneen ensin ja sitten vasta tekemään muutos valituksia. 
Mutta sanoi itsekin , että mistä ihmiset sitä ensin tietää, minne valittaa, tai osahan on valittamatta ja tyytyy ratkasuihin, kuten minäkin ennen. Mutta nyt sitten olisi laittanut valituksen, ja vielä kirjoittelin sinne sosiaaliasiamiehelle, ja hänkin oli jo tekemässä pyyntöä selvittää asiaani.  Vedettiin juttu hänen kanssaan jäihin tämän palaverin myötä. Mutta pyysi olla yhteydessä jos ei apua löydy kumminkaan. 

Minä sanoin etten oikein jaksa tätä talousjuttuani, velkarästejä yms. Kysyin onko jotain sellaista, että luovutan niille kaikki rahaliikenteeni ja hoitavat niitä, myös sitä pankkilainaani, asian mukaisesti. Laskeskeli siinä ja sai mulle pelivaraa 280€ per YK. Olin varmaan suu auki, kuin pajatson luukku. Mistä sellainen tulo, kun itse laskien jää se 10 €. 

Varmaan laski jotain lisäyksiä siihen. 
Mutta sanoi, että heillä sellainen VÄLITYSTILI miltä maksavat laskut asiakkaalta, ja laittavat sitten käyttövaran minun tililleni. Ok. Näin tehdään. 

Eli kaikki rahat menee heille, ja he hoitavat laskuni. Niin kauan kun kaikki velat maksettu , rästit yms. 
Mutta , jossain vaiheessa, sitten vastuu siirtyy minulle takaisin. Ei kuitenkaan vielä, eikä kestä sinne 2018 asti, jolloin kaikki pankkivelasta maksettu, vaan koetan aiemmin ottaa tilanteen hallintaan. 

Tällä koulutetaan myös 50:stä naista olemaan rahan kanssa sinut. Ei tuhlausta, ei rästejä eikä mitään muuta tyhmää. Ei lainauksia tyttö ystäviltä, senkin lainan laitoin tuonne sosiaalitoimistoon, menee tässä samassa syssyssä, ja saan pantin pois häneltä. Pitkään piti sinnitellä, että sai apua, olisi voinut tulla jo aiemminkin , niin olisin varmaan nyt paremmassa kunnossa. 
Katsotaan miten tämä lähtee pelittämään. 
Odotukset mulla ainakin kovat. Ja luotto siihen , että nyt helpottaa. 

Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI