02.08.2017 MUMMILLA TIUKKAA

Mummilla tiukkaa.
Itkua vääntänyt ja miettinyt mistä saisi pikkasen ylimääräistä.
Mieleni tekisi lähteä käymään Nunnaluostarissa Heinävedellä.
Tunnen jotakin tuota paikkaa kohtaan, vetää puoleensa.
Vai pitääkö köyhän tai vähävaraisen aina tyytyä kohtaloonsa.

Onhan meitä isovanhempia, mummejakin ja vaareja vähävaraisia, ja kuinka moni ei saa edes rakastaan lapsen lastaan kotiinsa, kun sitä ei ole, tai puitteet eivät siihen anna mahdollisuuttaan. Tämä asia menee omien lasten määräysten tai sosiaalipuolen kautta.

Ruokaanhan minulla ei mene rahaa, vain kun pikkuinen vierailija   tulee mummilaan. Silloin pöytään laitetaan aina ne 4 viikon säästetyillä euroilla  parasta tarjoilua.
Onneksi olen hänelle pongannut annettavia tavaroita FB:n kirpputorilta.
Vaatteita olen saanut myös, pientä korvausta vastaan.

KELA:

Kelalta tuli kirje, olivat laskeneet uudelleen minulle toimeentulotuen, kun toimitin sähkölaskun ja terveyskeskuslaskun sinne, myös pyysin maksusitoomusta  silmälaseihin.

Maksoivat suoraan laskuttajille laskut, kuten olin toivonutkin.
Ja olivat myöntäneet maksusitoumuksen laseihin.

Kela tarkisti myös perustoimeentulotuen ensi kuulle, ja siinä olikin yllätys, maksavat kokonaisuudessa vuokran vuokranantajalle, eli minun omavastuu oli poistunut.
Jää siis ns ylimääräistä  63,51 €, syyskuussa , talvi lähestyy uhkaavasti .

Sitten kauhulla taas talvea ajatellen, kengät kulutin loppuun.
Mitä tarvitsee pakolla , millä vielä voisi sinnitellä ensi vuoteen.



Tulot paranevat 266, 00 € kuussa.

Odotan niin tuota aikaa, ei tarvis kituutella.

On mitä odottaa.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI