50 000 LUKIJAN RAJAPYYKKI MENI RIKKI

Kiitos kovasti teille !
Aluksi kun aloitin tätä kirjoittamaan, en edes kuvitellut, että jaksaisin näin kauan kirjoittaa blogiani.
Ja alkuhan olikin todella vaikeaa, ottaa askel ja kertoa mitä, miten ja miksi näin on minun elämässäni tapahtunut.
Kaikkihan on monen asian summa. Mutta, itseäni soimaan välillä. Siitä pitäisi päästä. Koska näitä asioita ei mikään muuta muuksi.
Näiden velkojen ja asioiden laita pysyy minun elämässäni, vuosien saatossa olen varmaan viisastunut.
Velkaahan en ole enää saanut mistään, koska luottotietoni ovat olleet poissa jo kolme vuotta.

Hyväntekijöitä elämässäni on riittänyt, ja niistäkin olen todella kiitollinen.
On kuin olisi joulu, kun saa paketin, jossa jollekin ylimääräistä on minulle todella tarpeen.
Olen myös kirjoittanut apujärjestöihin ja Arkiapuri ja Avustuksia vähävaraisille , myös niistä olen saanut apua.
Ja kaikkein suurin auttaja on ollut oman kuntani seurakunta.
He tietävät ahdinkoni, jonka on heillekin kertonut.
Avoimuus ja rehellisyys, on minun kannalta tärkeimpiä asioita, jotka luovat auttajiin auttamisen halun.

Mutta noissakin avustusjärjestöissä on ajat, miten siellä annetaan olla ilmoituksen, puoli vuotta tai muu aika, ja koska uuden hakemuksen voi laittaa, täytyy olla erittäin hyvät perustelut . Arkiapurissa, olen sanonut, että apua voi antaa toisille, niin akuuttia tarvetta ei minulla ole.
Ja noissa useasti lapsiperheet ja sairaat menevät ihmisten avustusten saajiksi. Mikä onkin oikein.

Tilanteet muuttuvat, kuten minullakin. Ajoittain avuntarve isompi, kuin toisinaan, pärjään ihan hyvinkin. Jos jokin yllättävä meno, kodinkoneen mennessä rikki tai talousasioiden tukien muutokset , talous ihan sekaisin.

Aina välillä, se on vaan niin toivotonta, ettei meinaa millään päästä taas elämästä kiinni.

Mutta, niin kauan kun on toivoa ja uskoa, että selviän kyllä tästä, ja sitten toivon saavani kuntoon elämäni.
Terveyttä toivon. Taloudellisten asioiden oikeanlaista hoitamista. Ei ylimääräistä velkaa, ja enhän sitä saakkaan, kun ei ole luottotietoja.

Kiitos vielä kerran.
Blogini lukijat.


Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI