10.12.2013 YRITYSTÄ.....

Olen yrittänyt muutamia päiviä kouluttaa itseäni, että raha ei olisi niin tärkeä. No, pakkohan se on totutella siihen , kun sitä ei ole  0,36 senttiä tilillä ja  2 € käteisenä. Eilen kävin kaupassa ja ostin 2 appelsiinimehua, olen pirtelöitä väsännyt rahkasta ja mehusta. Ruokaa ei oikein tee mieli. Mutta, ei mun tee mieli oikein rahaakaan. Ehkä jos sitä olisi ostaisin omenoita. Niitä kaipaan läpi vuoden ruokavaliooni.

Jos ajatellaan rahan mahtia on sillä aikamoinen mahti. Miettii, mihin sitä kuluttaisi jos sitä olisi, no ehkä muutamia joululahjoja ja jotain huuhteluainetta. Mutta sitäkin vielä, ettei niin kova hätä viel. Muuten kyllä ei ole oikein muuta mitä hankkisi. Ihanaa olisi ostella jos ei tarvii koko ajn miettiä mistä seuraavaksi joutuu säästämään.  Ensi viikolla tulee päivärahat ja ne meneekin pankin lainaa vuokrarästeihin ja puhelimeen ja verorästeihin. Mutta ei jää mitään ylimääräistä.

Ehkä Jouluapua tulee jostain, muuten on aika köyhä joulu mulla. Mutta ei se mua haittaa, mä tulen niin pienellä toimeen. Marjoja on vielä pakkasessa, ja jouluna mennään mun sukulaisiin syömään joten ei pelkoo , että nälkään kuolisin.

Ihminen vaan opetetaan tähän kulutushysteriaan, voisinhan mäkin tänne ladella suurempia toiveitani, eli isompi 143 cm pakastinkaappi, Kitchen Aid yleiskone, uudet toppa housut , uusi toppatakki ja uudet talvikengät. Mutta mun pikku pakkanen riittää nyt viel, ja toppavermeet viel pikkasen lämpöö kestää ja kengät kyllä pitäisi saada jostain, ja toi yleiskone olisi unelma...mutta kädet toimii viel, tehdään perinteistä käsin vaivattua pullaa.

Mutta mennääs taas tällä eteenpäin, päivä kerrallaan.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI