07.04.2020 MAKSUT

Sairaslomalla olen joutunut tekemään perustoimeentulotukihakemuksen joka kuukausi.
Koska tuloja ei voi laskea etukäteen, kun ei tiedä sairasloman koko pituutta.

Kela oheistaa aina minua maksamaan laskuja itse,
kun ovat maksaneet perustoimeentulotukea minun tilille,
noin kympin luokkaa.

Kun nyt olen ollut sairauspäivärahalla, niin tulot ovat tippuneet.
Kun lääkäriin vasta viimeisellä viikolla olevaa sairaslomaa, niin nyt ei tullut tässä kuussa kuin
 848,43 € asumistuen kanssa kuukausituloja.

Sain kuitenkin toimeentulotukea 291,74 € .
Josta suoritettiin sähkölasku 85,64 €.
Loput menivät, kuten olen Kelan kanssa sopimus suoraan vuokranantajalle.
Saan siis koko vuokran

 511.12
-316,80
= 194,32 €  suoraan Kelalta vuokranantajalle

Mutta, itse joudun maksamaan terveyskeskusmaksut 2 x 20,60 €.

Itse olen ihmetellyt tuota, että joudun maksamaan nuo.
Vaikka perustoimeentulotukea maksetaan, eikö ne menisi sitten niiden kautta.
Ei, koska olen laittanut tuon vuokran ensi sijalle.
Ai miksi, koska olen menneinä vuosina juurikin töpännyt noiden vuokrien kanssa, niinkin pahasti, että meinasi mennä asunto alta.

Tämän käytännön sisäistäminen on kirjoittajalle pikkasen vaikeaa,
tässä opetellaan ihan kantapään kautta taas uusia asioita.

Tottunut että kaikki sujuu, kuin nakutettu, ja tilille tulee rahat ja niillä pärjätään.


Rahaa tulee 17.04.2020.     338,31
Terveyskeskus                  -   41,20
Puhelinlaite                      -  150,00
JÄÄ                                     147,11

Kokemuksien kautta oppii.



Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI