29.8.2013 SAIN KARVAASTI KOKEA SEN ..... ITKU !!

Suunnittelin, että maksaisin kaksi vuokraani nyt ja saisin ne sitten kerralla kuntoon. Odottelin innolla liitosta korvauksia. Soitin maanantaina ja varmistin , että saan käteen 960 €. Yes, asiat menee kerralla kuntoon.

No, pitihän se arvata ettei asiat mene ihan niin kuin suunnittelen, sen verran olen jo oppinut näissä kuukausissa, aina tulee takapakkia. Ja niin nytkin. Ulosotto oli käynyt perimässä päivärahoista, laskin että miten ovat voineet viedä niin paljon eli 260€, laskin ja laskin, mutta en päässyt millään oikeaan ratkaisuun.
ja lopulta sitten soitin ulosottoon ja kysyin että miten on tuo perintä laskettu. 

Selvitti mulle näin: Tulot on niin suuret, että ovat perineet 2/3 osaa ! Miten muka? No, kun päivärahoissa lasketaankin, niiden päivien mukaan eli 20 x suojaosuus/pv ja sitten siitä jää niin paljon ylimääräistä , että voivat ottaa 2/3 osaa. Miten mun pienistä tuloista voitte viedä noin paljon, enemmän melkein kuin normi kuukauden perinnässä oli kun olin vakuutuyhtiön tuloilla. Heillä on oikeus. Ja lakin antaa siihen mahdollisuuden. Jaa. Näillä jatketaan. Ja luuri kiinni. Itku. Suunnitelmat uusiksi. Suuri harmitus. Millä mä pärjään ja taas tappelemaan sossun kanssa. 

Mä en millään jaksaisi näitä rahajuttuja, aina jotakin sotkuu ja selvittelyä.

No, on pari uutta ulosottomaksuakin tullut. Mutta kirjaan ne sitten loppu kuukauden summauksessa. 

Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI