22.12.2014 KOKONAISUUS

Olen joutunut miettimään minun velkoja ja sen kokonaisuutta.
Ulosotossa sen verran ja pankissa tuon verran ja mitä vielä siellä tai täällä.

Onhan niitä kaiken kaikkiaan suuri summa , mutta kaiken kaikkiaan aikaisen pieni summa, kun vertaa muiden velkoihin.
Ja yleensä ihminen joka velkaantui, toistaa itseään, ja elää ehkä ylivarojensa, ja joutuu jatkuvasti elämänsä aikana aina uudelleen ja uudelleen kierteeseen jossa ylivelkaantuu.
Jollei jostain syystä tule järkiinsä, mutta tämä hektinen elämän asenne ei anna mahdollisuutta pysähtyä ja miettiä asioitaan ja nollata ja aloittaa uudella tavalla talouden hallinnan.

Näin minulle kävi.
Pitkä sairasloma romutti tulevaisuuden ja laittoi talouteni ihan sekaisin.
Yritin elää ja riippua siinä elintasossa missä olin elänyt ennen sairautta.
Mutta, ei onnistunut, vaan ajauduin pohjalle, ja en jaksanut enää.
Velat yksitellen siirtyivät ulosottoon, ja pankkilainaa olen maksanut sitkeästi, ja sitä aioin maksaa, koska en halua menettää välejä takaajiin, jotka ovat sukulaisiani.
Mahdollisuus velkasaneerukseen ei ole, koska olen siinä kerran ollut, ja koska minulla ei ole säännöllistä tuloa, joka kattaisi maksuvarani.
Ja vaikka pääsisin, en voi pankkilainan takia siihen mennä.
Takuusäätiön lainaan minulla tällä hetkellä on liikaa velkaa, mutta kun pankkilaina on maksettu katson tilannetta uudelleen.
Takuusäätiönkään laina ei ole kirkossa kuulutettu, että sitä saisi noin vaan, pankilla on kumminkin se viimeinen sananvalta , saatko sitä vai et. Sitten vaan seuraavaan pankkiin ja kyselemään sieltä.

Tietysti olisi ihanaa jos jostain saisin 10 500 € lahjoituksen, tai jollain muulla tavalla tuo järjestyisi,  lähtisin heti hakemaan jotain järjestelyä, kun pankkilainani olisi maksettu. Voi ajatella, että miksi en vaan ajautuisi, ja antaisi pankkilainan kanssa mennä ulosottoon, ei . Koska sen verran olen vastuuni kantava ja luotettava, että hoidan minkä olen luvannut.

Ulosottovelkani 24 828,54 €  ---> 24 239,35 €

Yksinäiselle naiselle, jolla ei ole perhettä on tosi vaikea saada minkälaisia ylimääräistä lahjoituksia tms.
En sitä odotakaan, mutta lottovoitto olisi kyllä kaiken sen minkä olen kokenut, kantanut, antanut, yrittänyt  ja vielä kerran yrittänyt olla ihminen ja luottamuksen arvoinen .

Ei siinä muu auta kuin, laittaa lottokuponki vetämään ja ajatella vaan hetki kerrallaan ja elää, olla onnellinen , että velkaani on noin vähän, vaikka sitä on kuitenkin minulle ihan riittävästi.

Kokonaisuutta ajatellen, edetään suunnitelmassa, jossa saan 3,5 vuoden kuluttua pankkilainan pois ja asioita saadaan toisella järjestelyllä eteenpäin.
Riippuu tietysti miten Suomessa asiat ovat 3,5 vuoden kuluttua, onko uusia lakeja ja uusia säädöksiä tai muutoksia velkajärjestelyssä tai takuusäätiön lainassa.




Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI