07.08.2023 MINUN AJATUKSIA

 Minun ajatuksia tämän kesän loppu puolella. 

Taloudellinen tilanne ollut koko kesän suurin piirtein samoissa.

Ei mitään ihmeempiä hankintoja. 

Nyt kuitenkin talveen katsaus ja talvitakki hankinta edessä.

Haluaisin yhden tietyn, mutta sen hankintaan tarvitsee saada muutama satanen säilöön ja jonkun

luottotiedollisen tilaus. Itse en saa tilattua, kuin pikku rahalla olevia tuotteita.

Tätä olen miettinyt kovasti, miten näinkin pitkän luottotiedottomuudessa elävä ihminen voisi saada

 luotettavuutta, ja tilattua esim. sen talvitakin. 

En hyväksy sitä, että en saisi mitään uutta itselleni, kyllä meillä vähävaraisillakin voi olla

 ihmisarvoinen elämä, ei tarvitse aina hyväksyä sitä köyhyyttä ja kurjuutta.  Mieltä piristäisi kummasti,

 jos kävisi

 onnenkantamoinen ja vaikka takki tulisikin minulle lahjoituksena. 

Onko tällainen toivominen väärin. Ei minusta. Antaa voimaa ja uskoa hyvyyteen ja siihen, että joku

 luottaa ja arvostaa sinua sellaisena kuin olet. 

Pitäisikö minun olla allapäin ja resuisissa vaatteita kantavana, eikä itsestään huolta pitävänä ihmisenä.

Olenhan  kumminkin suht koht terve, vaikka masennus ja ahdinko kaataa välillä liikaa hartioille ja 

pää on, kuin Haminan kaupunki. 

Olen arvostelematta, hyvä henkilö sellaisena, kuin hän on.  Arvostelu voi tuhota henkilön lopullisesti ja

 niiden murusten kerääminen on erittäin vaikeaa. Epätoivo voi olla liian musertava. 

Ei arvostele sinua.


Samaa olen kesän alussa miettinyt , kun pojanpojalleni sitä pyörää etsin 24" , mitä ei vieläkään ole

 löytynyt. Kyselyistä huolimatta. 

Viekö avustuksen joku muu, vielä enemmän tarvitseva. 

Mietin sitäkin. 

Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI