08.05.2024 ELÄMÄÄNI

 Täytän tänä vuonna 60 vuotta.

Viimeksi olen ollut työelämässä 2012, josta minut irtisanottiin pitkän sairaslomani takia 22.01.2016.

Kuntouttavassa työtoiminnassa 2015 -2020. 

Sairaslomalla 13.02.2020 - 31.12.2024. 

Syynä masennus, ahdistus, määrittämätön syömishäiriö  unettomuus sekä sekamuotinen

persoonallisuushäiriö.

Itsetunto, omanarvon tunto sekä ulkonäköpaineet aiheuttavat ahdistusta. 

Kuntoutustukea ja eläkettä haettu 2020 ja 2021 näistä hylyt.

Sosiaalitoimisto tehnyt minusta huoli-ilmoituksen, joten heidän alaisena, hoitavat asioitani, kelaan ja 

TE-toimistoon, jos on tarvetta.

Ja meillä oli TE-toimiston ja sosiaalipuolen kanssa neuvottelu, jossa minulle ei asetettu työnhaku

 velvoitetta.

Tulona minulla on perustoimeentulotuki, lausuntoja sinne kelaan kirjoittanut sosiaalityöntekijä ja myös 

TE- toimiston virkailija, ettei minun tukea leikata.

Olen niitä väliinputolijoita, joita ei mihinkään lokeroida, vaan roikutaan tukien varassa.

En halua työelämään, vaan olla ja nauttia, vaikka kuinka tiukkaa tekisikin pärjätä.


No, miten pärjään. Tässä kuukaudessa ihan järjettömän vaikeita asioita. Ja Elisan suuri osamaksu plus

 normi lasku verottivat, kyllä aikalailla. Ja kyllä minä olen laittanut hankinnat, ja huomannut, että kas

 eipä oikein laskelmat pitänyt paikkaansa, no ei niin kun tuo osamaksu jäi huomioimatta.

Nyt loppu kuukausi, vähän pienellä budjetilla, eli vaan 10 € viikko. 


En halua elämääni mitään kuormittavaa,  kun kuormitusta tulee ihan omastakin takaa.

Käyn minun ystävien luona ja kaffittelen.  

Tykkään leipoa ja puuhailla pihalla. 

Eikä nuo menot lopu, uusi petauspatja, sekä lenkkikengät, ehkä kesäkengät.

Kaikkea ei kerralla, mutta vähitellen. 

Apuja olen saanut sosiaalitoimistosta, vaatekierrätyksestä vaatteita(ilmaisia) sekä tukiverkostosta

 muutamia tarpeita. 

Tämän blogin suosituimmat tekstit

08.04.2019 Luottotiedoton voi saada vuokra-asunnon, mutta vuokranantajien käytännöt vaihtelevat – Eniten vaikeuksia on hakijalla, jolla on vuokravelkaa

08.09.2023 SOITTO KELASTA

14.11.2023 PETTYMYS JA SIITÄ YLI, PÄÄSTÄ IRTI